Allmänt
Dessa villkor gäller vid köp av kosmetiska produkter från Belyr AB, organisationsnummer
559507-8832 (“vi”, “oss”, “vår”), via vår webbplats [ange domän].
Genom att genomföra ett köp accepterar du dessa villkor.
Beställning & Avtal
- När du lagt en beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit.
- Avtalet är bindande först när du mottagit orderbekräftelsen.
- Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella fel i produktinformation eller priser.
Priser & Betalning
- Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms.
- Betalning sker via de betalningsalternativ som erbjuds i kassan (t.ex. kort, Swish, Klarna).
- Vid utebliven betalning har vi rätt att ta ut dröjsmålsränta och påminnelseavgift enligt lag.
Leverans
- Leverans sker normalt inom 2–5 arbetsdagar.
- Fraktkostnad framgår i kassan innan du slutför köpet.
- Vi ansvarar inte för förseningar utanför vår kontroll (t.ex. transportörsproblem).
Ångerrätt & Retur
- Du har enligt lag 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.
- Ångerrätten gäller dock inte för:
- produkter med bruten förpackning eller som av hygieniska skäl inte kan återlämnas.
- Vid retur står du för returfrakten och ansvarar för att varan skickas tillbaka i oskadat skick.
- För återbetalning används samma betalningsmetod som du använt vid köpet.
Reklamation
- Om en produkt är defekt eller felaktig har du rätt att reklamera inom 3 år enligt
konsumentköplagen. - Reklamation ska göras inom skälig tid (senast 2 månader) från att felet upptäckts.
- Vid godkänd reklamation erbjuder vi ersättningsvara, prisavdrag eller återbetalning.
- Kontakta oss alltid innan du returnerar en reklamation.
Ansvar & Force majeure
- Vi ansvarar inte för indirekta skador eller förluster som kan uppstå.
- Vid händelser utanför vår kontroll (t.ex. strejk, naturkatastrof, pandemier, myndighetsbeslut) är vi
befriade från ansvar för leveransförseningar eller utebliven leverans.
Personuppgifter
- Vi behandlar personuppgifter enligt GDPR och vår integritetspolicy.
- Uppgifter används endast för att hantera din beställning och inte för obehörig delning.
Tvister
- Vid eventuell tvist ber vi dig kontakta oss i första hand för att hitta en lösning.
- Som konsument kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
- Tvist kan slutligen prövas av svensk domstol med tillämpning av svensk lag.